דף הבית >> גם זו לטובה

גם זו לטובה

מבוא

כאשר המקרר פתוח אין סוף לשקרים שאנחנו מאביסים את עצמנו – שאנחנו רק "מיישרים" את קצה העוגה. תירוץ נפוץ נוסף הוא שאין לנו זמן ומשאבים להקדיש לאוכל בריא. הבה נאמץ תריסר דרכים פשוטות וקלילות להיות בריאים יותר.
תריסר הדרכים
  1. אל תאכלו רק דיאט – לפי שעה לא הצליחו לקשר המחקרים תזונתיים בין צריכת מאכלי חלב עתירי שומן להשמנה חולנית. ישנו מחקר שהראה את היחס ההפוך בין משקל תקין וצריכה של מוצרי חלב שמנים. פנקו את עצמכם מידי פעם בפעם בגבינה איכותית או חלב מלא העשירים בסידן ובחלבון החיוניים לגופנו. אל תשכחו לאכול במידה.
  2. החליפו לצלחות קטנות יותרע"פ מחקרים הגורם המשפיע ביותר על הכמות שאנו אוכלים הוא גודל המנות המונחות לפנינו על השולחן. מן המחקר עולה כי אנו אוכלים יותר גם אם האוכל לא מוצא חן בעינינו, אבל הוא מונח בכלי הגשה גדולים יותר. החליפו לצלחות קטנות יותר המיועדות למנה הראשונה במקום צלחות למנה העיקרית.
  3. תגניבו יותר ירקות לצלחת שלכם – אנו אוכלים בממוצע רק מחצית מכמות הירקות המומלצת ליום. החליפו חלק מהפסטה בקישואי זוקיני החתוכים לרצועות
  4. החליפו חטיפים בנשנושים עתירי חלבון – הדרך להצלחה טמונה בבחירה של סוג מזון שאינכם נוהגים לאכול בשעה מוקדמת יותר במהלך היום. בחרו במזונות עתירי חלבון המסייעים בתחושת השובע לאורך זמן ומקטינים את התשוקה למתוק. בחרו בארוחות ביניים הכוללות ביצים קשות, יוגורט ועוף
  5. נהלו יומן אכילה­ – ניהול יומן אכילה עשוי לחולל הבדל אסטרונומי בתזונה שלכם. יומן אכילה מסודר המפרט את כל מה שהכנסתם לפיכם במהלך כל היום, השבוע או החודש, יכול לסייע לכם לא רק בשיפור התזונה אלא גם בהתמדת הדיאטה. מחקרים מצביעים על כך כי אנשים שמנהלים יומן אכילה מסודר מצליחים לרדת במשקל יותר מאשר כל דיאטה אחרת. היעזרו במחשבוני דיאטה אונליין, אפליקציות ייעודיות ופנקס עם עפרון.
  6. צמצמו את תוכניות הבישול בטלויזיה­ – כאשר מדליקים את הטלויזיה לעיתים תכופות או גולשים באתר האינטרנט האהוב עליכם קופצות תמונות מעוררות תיאבון בעלות מתכונים מגרים. אין זה סוד כי תמונות של אוכל טעים גורמות לגופינו להפריש הורמון האחראי לתחושת הרעב. אם אתם בתהליך של דיאטה צפו בתוכניות בישול כדוגמת מאסטר שף רק על בטן מלאה ולא לפני האוכל.
  7. תכננו את התפריט השבועי שלכם- דאגו לתכנן את מה שאתם אוכלים מראש והכינו לעצמכם מאכלים בריאים שימתינו לכם במקפיא או במקרר: ירקות מאודים, ירקו תתוכים בקיץ, ובחורף מרקים משביעים וקטיפתיים, חזה עוף או הודו
  8. אכלו יותר שעועית- מנה עשירה בחלבון אינה חייבת לבוא תמיד על חשבון תרנגולת. שעועית יבשה היא מנה המכילה כ25% חלבון - שעועית יבשה מהווה כאחד ממקורות החלבון המומלצים. כאשר משרים את השעועית במים למשך 24 שעות, התקצר משמעותית משך הבישול שלה בדומה לקטניות כחומוס ומש. אם מבשלים שעועית מומלץ לבשל כמות כפולה או משולשת, לסנן היטב ולהקפיא עד הפעם הבאה. שעועית מבושלת היא לא רק המרכיב של החמין בשבת אלא יכולה להעשיר סלטים טריים, תבשילי עגבניות ואורז וגם בסיס לממרח צמחי.
  9. סדרו את המקרר שלכם- כאשר אתם מגיעים הביתה עם שקיות עמוסות בירקות, אל תתחבו אותם ישר למקרר. הקדישו זמן על מנת לחתוך, לשטוף ולנקות אותם. מראה הירקות המסודרים במקרר יגרום לבצע את הבחירה הנכונה בכל הנוגע לתזונה שלכם. כמו כן הוא יקצר את משך זמן ההכנה, כאשר אתם מורעבים וחייבים להכניס משהו לפה כאן ועכשיו. הכנת הירקות לפני האחסון היא טיפ חסכוני ביותר, מאחר שירקות ירוקים ששטפתם ואפסנתם בקופסה אטומה יחזיקו משמעותית זמן רב יותר.
  10. שתפו את הצלחת עם אחרים- אם הכנתם צלחת  יפה של ירקות טריים, התקנתם לעצמכם תבשיל בריא, צלמו בעזרת הנייד והעלו את התמונה לרשתות החברתיות. בקשו מהחברים שלכם לעודד אתכם ותופתעו לגלות כמה ה"לייקים" יכולים לדרבן אתכם להמשיך לצעוד בדרך הנכונה.
  11. אל תפחדו משמן- כיום מבינים כי שמנים איכותיים דווקא מסייעים במלחמה  נגד מחלות לב. שמנים איכותיים כשמן זית, אבוקדו, אגוזים, טחינה, דגים וקנולה נחשבים טובים בהורדת הכולסטרול הרע. יחד עם זאת אכלו אותם במידה מאחר שהם גם עתירי קלוריות. לעומת זאת, שמנים שעברו חימום כמו בטיגון או שמנים שעברו עיבוד במאפים מוכנים, בצקים, עודות ומרגרינה לא בריאים לחלוטין גם אם הם טעימים מאוד. החליפו את המרגרינה והחמאה בעוגות ובמאפים בשמן צמחי והעדיפו לקנות מאפה ביתי על פני תעשייתי .
  12. אכלו מה שיש בשווקים עכשיו- הסוד לתזונה בראיה טמון בגיוון. אכלו את מה שיש בשוק ונמצא בשיא העונה שלו. הקפידו לאכול בצורה מגוונת ולא אותו סוג כל פעם. העדיפו אוכל טרי על פני קפוא,  ואל תיצמדו לדיאטה מגבילה אחת. העזו לנסות דברים שטרם אכלתם ותופתעו לגלות כמה טעים יכול להיות תפריט בריא.

אימוץ הרגלי אכילה ללא שעבוד ומאמץ יתר

 
ניר גודינגר - טיפול אורתופדי אלטרנטיבי, עיסוי הוליסטי ורפואי, התמחות מיוחדת במפרקים.    |     טלפון:  054-6387294  |   nir@relive.co.il